Campagne Ons West-Vlaanderen
De campagne ONS West-Vlaanderen diende als precampagne voor de politieke verkiezingen. Het doel van de campagne was Provincie West-Vlaanderen in de kijker zetten met de focus op deze vier thema's: landbouw en economie, fietsroutes, waterspaarbekkens en de provinciedomeinen.
De uitdaging
Naambekendheid opbouwen voor de campagne 'Ons West-Vlaanderen' startte met het creëren van een herkenbare look-en feel. We ontwikkelden het logo en de volledige huisstijl. We creëerden samen met een externe partner korte filmpjes en bewaakten hierbij de tone-of-voice en grafische uitstraling. Om het bereik van de campagne te vergroten zetten we in op social media marketing en beletterden we een retro volkwagen busje.
Expertises
- Logo ontwerp
- Huisstijl ontwikkeling
- Website
- Belettering
- Social media marketing
naambekendheid creëren
Ontwikkeling logo en huisstijl
De campagne Ons West-Vlaanderen kreeg verschillende visuele assets mee. Een logo, typografie, een kleurenschema, type beelden enz. Dit alles wordt consistent doorgetrokken naar verschillende communicatie.
in het straatbeeld
Belettering retro Volkswagenbusje
Spilfiguur Marino trekt met de herkenbare Volkswagenbus het mooie West-Vlaanderen in en beleeft hier heel wat leuke avonturen. Onderweg pikt hij verschillende West-Vlamingen mee die hen een mooi stukje West-Vlaanderen tonen. Via korte videofragmenten worden diverse facetten van ons mooie West-Vlaanderen in de kijker gezet.
Promoten van naambekendheid met gadgets
We deden verschillende voorstellen om het imago van het merk 'Ons West-Vlaanderen' ook tastbaar te maken voor het publiek.
Digitale verankering met een website en social media