Logo restyle, nieuwe website en huisstijl
Het Spiegeltheater bestaat ondertussen al 36 jaar. Wat onveranderd bleef in al die jaren is de artistieke vrijheid die vleugels geeft aan de spelers en regisseurs. Steeds zoekend naar een betere versie van zichzelf legden ze de lat ieder jaar een stukje hoger.
De uitdaging
De laatste jaren ontstond de nood om het merk ingrijpend te vernieuwen. De uitstraling van de communicatie voelde gedateerd aan, terwijl de stukken en spelers nog fris en jong van geest zijn. Ook een van de ambities was om de doelgroep te verbreden.
Zo herwerkten we het logo en tekenden een nieuwe communicatiestijl uit die meteen werd gevisualiseerd in een webontwerp. De nieuwe visuele identiteit werd met veel enthousiasme onthaald.
Expertises
- Logo ontwerp herwerken
- Huisstijl ontwikkeling
- Website
LOGO RESTYLE
De weg naar een hedendaags en passend logo
In het concept van ‘spiegelen’ wordt de bezoeker uitgedaagd om iets vanuit een ander perspectief te bekijken. We werkten verschillende concepten uit. De letter S of een icoon kan als uniek en herkenbaar element flexibel worden ingezet.
De huisstijl kreeg een tijdloze, maar eigenzinnige look- en feel waarin het Spiegeltheater zich duidelijk herkent.
Ze wordt gekenmerkt door lijnen en een creatief kleurenschema. De kleuren wijzen opd e veelzijdigheid en creativiteit. De lijnen duiden op 'verbinding', net zoals de gebrachte verhalen mensen verbinden. Consistentie is troef. Offline en online huisstijlelementen vloeien naadloos in elkaar over.