Merkstrategie bepaalt de impact van je merk
Hoe zorg je ervoor dat iedereen begrijpt wie je bent én wat je doet? Het creëren van een logo of het bedenken van een naam kan pas als jouw merk helder is. Via een gratis intakegesprek willen we jou en je aanbod zo goed mogelijk leren kennen. Lees hieronder hoe we te werk gaan.
Stappen in de merkstrategie
1
Merk definiëren
Wie ben je? Wat doe je? Met welke waarden wil je geassocieerd worden? Via een gratis intakegesprek maak jij ons duidelijk waar jouw bedrijf of aanbod voor staat en welke persoonlijkheid het heeft.
2
Doelgroep bepalen
Het is belangrijk dat je doelgroep wordt afgebakend. Als je alles voor iedereen probeert te zijn, zal je niets voor niemand zijn. Dit doen we aan de hand van persona's.
3
Concurrentie analyseren
Hoe ziet de markt eruit en bekijken welke positie jouw merk kan innemen. We identificeren hierbij jouw directe en indirecte concurrenten.
4
Merkessentie definiëren
Op basis van voorgaande fases formuleren we samen jouw mission statement. Hierbij wordt het merk samengevat in één zin. Wat? Voor wie? Waarvoor? Waarom (behoefte)?
6
Merkcreatie
Is jouw merk helder gedefinieerd? Dan kunnen we jouw merkverhaal visueel zichtbaar maken. We starten met een passende naam en gieten deze in een herkenbaar logo. De volgende stap is het ontwikkelen van de huisstijl.
7
Huisstijl gids
Eens je visuele identiteit uitgewerkt is, werken we graag een huisstijlhandboek voor je uit. Hierin voorzien we alle stijlelementen die jouw merk vorm geeft zoals de kleuren, de lettertypes, ... Met deze gids garandeer je een consistente toepassing van je huisstijl.
Wat zeggen onze klanten?
Het eerste ontwerp zat er meteen boenk op
"
Tijdens het ontwerpen leven ze zich helemaal in, ik had hen vertelt hoe ik het zag wat ik deed en waar m'n concept voor staat. Bij de eerste samenkomst van het eerste ontwerp zat het er boenk op.
Isabel Bulcke
Eigenaar De Parel
Bedankt voor het geduld, de inzet en de mega-creativiteit!
"
Ik beveel dit bedrijf van harte aan: iedereen ging er even bevlogen tegenaan voor ons. Zeker geen evidentie, gezien wij een a-typisch afnemende sector zijn.
Veerle Schelstraete
Directeur Altus
Creatief team met een sterk inlevingsvermogen
"
Heel goeie service en kwalitatief hoogstaand niveau. Levert producten op maat van je onderneming.
Een dikke merci!
Een dikke merci!
Ann Van Roosebeke
Eigenaar Verveinus
Ook nood aan een merkstrategie ...
- waarmee je sterk in de markt komt te staan?
- die inzicht biedt in hoe jouw merk bijdraagt aan de behoeften en wensen van je doelgroep?
- richting en houvast geeft aan alle visuele en tekstuele uitingen?